söndag 22 juni 2008

22 Juni 08 -Spanien - Italien.

Som nog en del vet så var det kvartsfinal nyss, Spanien mot Italien.
Själv hejade jag på Italien, eftersom att vinnaren av matchen ska möta mitt nya favoritlag Ryssland, och Spaninen har redan mött dom och vunnit så jag tror att det blir tuffare för ryssarna om dom måste möta Spanien p.g.a att Spanien också har farten och löpstyrkan, vilket Italien kanske inte har. Under första halvlek så spelade inget av lagen särskilt bra fotboll, utan krånglade mycket och kom inte till några stora chanser. Andra halvlek såg inte mycket bättre ut, men lagen höjde iallafall nivån och antalet lägen. Efter full tid stod det 0 - 0 och matchen gick till förlängning, 2x15 min. Nu börjades det spelas riktig fotboll och det kom lägen efter lägen. Men tyvärr så hade inget av lagen turen att få in någon boll och avgöra. Så straffarna kom, och Spanien visade sig vara det vinnande laget (emot min vilja) efter två räddningar av Iker Cassillas och bara en räddning för Buffon.

Aja, bara hoppas på att Ryssland vinner nu!

/fissetheman

Inga kommentarer: