måndag 11 maj 2009

Hejhoppgästbloggarflopp!

Fluffy här igen! :D Hoppas ni har det riktigt fint!
Jag har ingen aning om vilka ni är som brukar kolla in den här bloggen men jag kan tänka mig att det är en hel del coola skate- och snowboardåkare -YESYES- säkert även en hel del tjejer och killar som vill lära sig snowboard eller skateboard? Det tycker jag ni ska göra isånnafall, ni kommer knappast ångra er. Och vad vore lite sköna tricktips då? Tänkte jag.. Igår när jag och Marcus var och åkte bestämde jag mig för att prova en så kallad "McTwist". En sorts volt i pipe kan man nog säga.. Jag är ganska ny med det här med volter fast det är fruktansvärt kul och pipen var mjuk så jag kände mig tvungen att prova. Och oj vad lätt det verkade! ..Dock klarade jag det aldrig på mina fem försök som jag hann med på slutet men det var vääldigt nära! I plomise...

Detta kanske är ett trick för er som har åkt snowboard lite längre tid. Helst ska ni kunna hoppa en bit över kanten i pipen för att hinna med hela rotationen, men man behöver faktiskt inte så mycket höjd som man kanske tror.. hursomhelst, det enda ni egentligen behöver tänka på är att ni drar ner vänster arm och axel i en ganska hastig och bestämd rörelse mot höger fot när ni lämnar pipekanten på eran backsidevall. (Detta gäller för regulära åkare, det blir tvärtom med vänster och höger för goofy;) Ta gärna och greppa mute när väl handen är nere vid brädan, då fortsätter du automatiskt rotationen hela vägen och det blir nog lättare att kontrollera på det viset. Där har ni det, inte svårare än så! sååå ut till pipen nu innan den försvinner helt!!


Rider: "Thunder" Musik: carlos vives med pa mayte ! Glad låt :D

Försök 3-5, failfailfail som ni ser, men inte långt ifrån! mycket lättare än man kunde ana!

McTwist är lite av ett kulttrick inom snow- och skateboard, nästan något man kan skryta med! (Fast helst med en riktigt fin höjd isånnafall.. inte som mina..) Jag minns att en kompis hemma och jag gjorde ett vad att den som först satte McTwist fick 500kr av den andra :D fast då han knappast har någon möjlighet att ens försöka så blir det hela väldigt orättvist, så inga pengar här men jag är lika glad för det! Det är dock ett riktigt bra tips för att lära sig nya grejer -- peppa varandra!


Nu kanske detta var ett ganska dåligt och ogenomtänkt tricktips men det kanske skulle vara uppskattat med detta i framtiden? Ni kanske har något trick ni skulle vilja lära er, eller som ni har problem med.. Jag är säker på att grabbarna vill dela med sig av sina kunskaper i ett skönt filmklipp där dom levererar just det tricket med alla dess små knep åt er, gärna omslaget med mycket humor, det är dom bra på! :D Detta skulle iallafall jag uppskatta.. Killarna här har ju faktiskt ett ganska brett register av trick och skulle dom inte klara av något så finns ju alltid jag... haha nä, för kan dom inte tricket får dom se till att lära sig det helt enkelt! (Y)

Tackochhej-rasism?-nejnejnej!

4 kommentarer:

Anonym-J sa...

Är det verkligen så där mcyket snö nu? Whaaat?
Du va ju grym på bräda!! ^^)

Anonym sa...

ring ifall ni behöver en fotograf i sommar :D vore kul att få testa fota lite skateboard :)
/elo

Anonym sa...

ring ifall ni behöver en fotograf i sommar :D vore kul att få testa fota lite skateboard :)
/elo

Fluffy sa...

Ja, i söndags var det exakt sådär mycket snö i pipen! Det är ganska otroligt faktiskt... :D njaa, men tack! :)