onsdag 21 oktober 2009

That's how the cookie crumbles-

Yes, idag i slutet av skoldagen gick jag, Max och Fluffy iväg från våra lektioner för att gå ner till Medis och snacka med fritidsledaren Birgitta Nyberg (eller vad hon heter) för att fråga om bidragsalternativ till Tärna-resan med Brälappen.
Tyvärr så kunde vi inte söka nåt bidrag för den resan, om vi inte hade skickat in frågan innan sista mars, i år.

Efter det så for vi hem och jag försökte plugga, men det gick inget vidare. Försökte också tagga Edwin och Rasmus till att fara och skejta lokalen i stan, men det blev heller inte av..
Istället gjorde jag nånting som jag iallafall klarar av att göra närsomhelst, laga mat! Inte lyxigaste rätten kanske - korv och makaroner. Men GOTT blev det :)

Efter middagen har jag också försökt göra skoljobb. Men det funkar verkligen inte! Så istället har jag nu suttit och tittat på klassiska ögonblick med svenska landslaget i fotboll och hockey i drygt 1,5 timmar. Vilket har varit kul. Men inte särskilt givande. Förutom att jag bara blir mer och mer taggad på hockey på söndag! :D Åh vad kul det ska bli! Bara jag får låna skridskor av Henry igen :]
Ska ta och fixa mig ett par egna. Kanske får köpa Henrys? Vem vet. Marcus om du läser det här så får du gärna fråga Henry om jag får köpa dom (a)

Aja, nu ska jag och Max pallra oss upp och fara till Konsum för att köpa ingredienserna som saknas till kladdkakorna som kvi ska göra hos Nils och Rasmus (och Samuel), det kommer bli najs! :D får se om jag filmar lite, kanske det ;)

Hare bäst!

/fissetheman

2 kommentarer:

John sa...

Jag är fettmedtaggad på att fara och skejta om ni ska fara :D

Anonym-J sa...

Korv och makaroner är ju världens krubb! mums! ;-)