tisdag 20 oktober 2009

SPOTIFY, världens bästa tjänst.

Jaa, det är VERKLIGEN -helt sjukt.
Och att det är svennar som gjort denna tjänst är ännu bättre. Även om det inte gör mig förvånad.


I denna internet-erövrade tid full med nya lagar och större tryck mot filderare samtidigt som IPRED-lagen kom ut så blev och är Spotify rena frälsningen. "Spotify har över lag rosats av många medier, artister och privatpersoner för att vara ett smart sätt att ständigt nå ut med laglig, frivillig och allsidig musik till ett stort antal lyssnare utan att det kostar en förmögenhet för konsumenten."

Att så enkelt kunna söka på en låt sen lyssna på den - helt lagligt - är nog det bästa som hänt oss som lyssnar på musik. Ju fler som skaffar sig Spotify, desto roligare blir det! Att tjänsten fungerar så problemfritt är ju otroligt najs, och ovanligt. Reklamen i gratisversionen kan nog många tycka vara dryg, men nu ju mer jag har använt Spotify så har jag ändå känt att den bara ger en en möjlighet att andas och reflektera lite. Om det bara skulle strömmas konstant musik skulle det nog bara förstöra hjärnan, känns det som. Reklamen är ju - eftersom det finns flera miljoner användare - också ett otroligt smart sätt för artister och även andra att marknadsföra sig själa eller sin produkt!

Även att man skicka dom låtar eller spellistor man gillar mest till vem som helst med Spotify förgyllar det hela även litegrann.

Bara för att jag nu tvärblev så fascinerad av Spotify, så tänkte jag dela med mig av min egna spellista, HÄR.

Det är ju det Internet 2.0 är till för, inte sant?

Ni får gärna länka era egna spellistor till mig också så kan jag ju länka dom här!


PEACE!

/fissetheman

1 kommentar:

i sa...

det är min kusins polare som varit med och utvecklat spotify, woop woop