lördag 22 november 2008

Yes, lan nudå, här hemma.. :) Mamma och pappa är borta, Kevin och Ebbot har flyttat in. 
Imorn får vi en till familjemedlem, över dagen. Det är nämligen hunden Tea som kommer på besök! 
Vi ska kolla hur det är att ha hund, typ. :) Galet roligt ska det bli. Och repa lovsång inför gudtjänsten imorn. 

Shit, fick en fingerboard av Kevin idag! Jag skejtade i en timme ungefär, sen trampade Keltu på den! Inte med mening då. Men hjulet och trucken gick sönder.. 
Så jag gick mot Kevins klassrum (9B) och precis när jag skulle gå in och visa det för Kevin så kommer Knut (lärare)! 
- Nejnejnejnej! Du ska inte in dit! 
- Men.., ska bara in och prata med Kevin (visar upp fingerboarden). 
- Då ger jag den till Kevin, hejdå! (tar den snabbt och går in) 

Sen när jag senare träffar Kevin och frågar vart fingerboarden är, så säger han bara:
- Jag hedde sönder den.. 
-Va? :O 
-Ja, jag knäckte den.. Du ville ju inte ha den så. 
- Du skojar? :O Är du seriös? 
Nej, du lämnade ju tillbaka den så.. :P 
Va? Knut tog den bara :O Du har inte knäckt den va? 
Jo, utanför lilja, vid matsalen! :P 

Shit, galet ovärt.  Ska försöka hitta delarna sen.. Gummit på truckarna var helt och det ä det viktiga på en fingerboard. 

På tal om truckarna så har jag och Edde kommit på en rolig lite grej. Att tillverkarna av de flesta fingerboardsen, Tech Deck, är rätt smarta. Det är så att gummit som sitter runt kingpinen är alltid det som går sönder, torkar och spricker. Och när man köper fingerboards så följer det alltid med extra brädor och hjul, galet bra verkar det som! MEN, det följer inte med några extra gummin eller kompletta truckar, så för att fixa en ny fingerboard så måste man alltid köpa. Sjukt smart tänkt! Om dom nu tänker så.. Det kanske bara är vi som är smarta!  
Så man ska tänk. ;) 


Åhh, vad ska man göra nu? Det blir väl en film.. Pratar med Maria just nu, får se om jag kan slita mig.. (: 
Annars så blir det väl att se Green Street Huligans* nu, den är GALET bra. Ett FETT tips (;
Eller varför inte en gammal goding, Torkel i Knipa? Vad tycker ni?  

Måste förresten ha en fingerboard, SNARAST! Det behövs verkligen! 


Aja, får se vad det blir.. Iallafall långa inlägg varje gång jag har något med ett Lan att göra.
 ;)

H a d e  b ä s t  a l l i h o p a! 
miss you. 
/fissetheman  

Inga kommentarer: