måndag 14 juli 2008

14 Juli 08 -Vännäsdagarna!


Yes, nu är Vännäsdagarna slut för i år, och vi har haft sjukt kul! På fredagen chillade vi mest, checkade läget, stekte och åkte lite karuseller och "vissa" vann ju Mr X-tävlingen, en tävling som gick ut på att avslöja vem som dolde sig på en bild varje dag. Undra vilka? Då var det Torbjörn Carlsson.
På lördagen hände det saker, tillochbörja med så käkade vi gemensam bandfrukost hos Maks för att senare mötas i Oscarsparken för soundcheck kl.11.00 innan Artist 2008 skulle dra igång, och QB1 & Co. var beredda. Vi drog och käkade lunch och sen möttes vi i "logen" på hotell Vingen.
Artist 2008 drog igång med våra lama konkurrenter Kayode med Amanda Kreuger i spetsen. Därefter följdes de av en rad andra band och solister, men sist ut var vi. QB1 & Co. Vi snackade en stund och drog sen igång med musiken. Vi hade ALLT! Vi peppade igång publiken, vi showade, vi spelade bra, vi hade allsång men framför allt så hade vi kul! *det brukar ju vara så* :) Shit vad bra det gick! Och vilka applåder vi fick! QB1 & Co. regerade! Direkt efter så kom det fram ett antal människor och alla sa att vi skulle vinna! Vi såg också att David "Dagge" Samuelsson hade spelat så hårt att hans fingrar blödde, w00t?! Gitarren vart gryyyymt snygg med blodspray över sig. Här har ni oss, the best, and the only ones.

Sen kom Juryns beslut, och gissa vilka som vann? INTE VI. Nej, vi vann inte. KUK! Vilken JURY!?

Aja, dagen fortsatte med att vi chillade, hade grymt kul och var med folk. På kvällen träffade jag Maria, fettmedkul, sen var vi med brudar, närmare sagt Marielle Hägglund och Alice Åström (rätt namn?) och jag och Edwin fick en otroligt skön massage av Marielle, JAG REKOMMENDERAR!

Och igår (söndag) så började dagen med att jag och max blev väckta klockan 10 över 10, och var en halvtimme försenade (utan att vi visste om det) till genrepet inför marknadsgudstjänsten som var klockan 11. Gudstjänsten vart väl lyckad, men lite mindre lyckad för oss i lovsångsbandet.










Efter det så ställdevi i Spliff (förutom Edwin) upp i Sumo-VM, Vännäs-Mästerskapen i Sumobrottning med sånadär dräkter. Resultaten vill jag inte säga, förutom att jag fick en poäng mot jätten som jag mötte^^.








Inga kommentarer: