onsdag 29 oktober 2008

I'm BACK

Äntligen hemma från min resa till Fjollträsk och Tyresö. Det har varit en fettmedintressant resa där jag tillochmed blev invald i SUR (SMARTsUngdomsRåd)!
När vi hade kommit till Stockholm så käkade galet god pizza i Tyresö (där vi kom att tillbringa resten av tiden) med enormt megagoda bröd och en Fanta Orange. Vi hade ett litet möte där vi gick igenom lite stadgar och andra skitroliga grejor. Vi fick lite frukt och förflyttade oss till en scoutlokal och hade media-träning. För, snart så kan ni allt höra oss i radio och kanske på TV där vi informerar om våran verksamhet. Vem vet?
Vi beställde hem kebabrullar till alla och fortsatte sen med träningen. När vi var färdiga så chillade vi, lyssnade på musik och såg filmen Bad Santa och vi hade fritid till, ja, i morse.


Vi började dagen med en god frukost, helt exemplarisk faktiskt. Jag åt fyra tallrikar fil med havrefras(!). Vi hade en kamp av niokampen, där jag, Emelie Sandström, Emelie Fors (från Holmsund) och Tobbe (från Skåne) var ett av de tre lagen. Det var en tävling där vi skulle förflytta laget på tre stolar utan att nudda golvet en kort sträcka. Vi kom tyvärr bara tvåa...
Efter den tävlingen så hade vi ett möte, där vi valde en ny interimstyrelse (en styrelse som fungerar tills årsmötet då en ny, riktig styrelse bildas. Jag blev tillfrågad att vara en del av styrelsen för de tyckte att jag hade visat framfötterna och jag tackade såklart ja.

När mötet var färdigt så fortsatte niokampen och vi fullkomligt krossade dom andra! Jag slukade en mumsmums utan händerna på någon sekund! Eller, några...
Jag och Emelie Fors klådde upp alla i limbon, vi var sist kvar! *'STATUS'*
Vi vann alltså niokampen och därför en trisslott var.
Jag vann Okr x2! Vad blir det? Det låter som väldigt mycket iallafall.

Sen skildes alla åt och vi från Umeå fick en del tid i Stockholm City innan vi skulle till flyget.
Vi fotade fettmedmycket och allt kommer upp så snart som möjligt.
Väl på flygplatsen så lät jag generositeten flöda. Jag köpte nämligen 2,14kg godis till min familj och mina vänner, inte en endaste godis till mig själv. Två Risifrutti däremot.

Jag kom hem vid 22.00 och delade ut en del av mina presenter till Max, Maja och Kevin. Max och Kevin har nämligen LAN och därför köpte jag energi åt dom.

Nu sitter jag här med två stycken kladdkakor som var tänkta till mig, Max och Kevin, men nu vill inte Max och Kevin ha, så, vad ska man göra när byxorna väl är nere? Det är frågan det.

Jag lägger upp bilder snart, men var tålmodiga, jag har inte alla på min kamera.

/
fissetheman

Inga kommentarer: